Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Panama Conferentiebundel 4 (1986)

Panama Cursusboek 4 – 1986
Thema: Nascholing een nood-zaak
Eindredactie: Ed de Moor
Uitgave: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Artikelen

  • Bokhove, J. (1986). Eindtoetsen (PDF). In E. Feijs and E. d. Moor (Eds.), Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 123-127). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Buys, K. (1986). Differentiatie met een nieuwe-reken-wiskunde-methode (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 143-151). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Cadot, J. and Vroegindeweij, D. (1986). Een 10 voor de basisvorming? (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 57-66). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • De Corte, E. and Verschaffel, L. (1986). Cognitieve psychologie en wiskunde-onderwijs (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 178-191). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • De Jong, C., Huitema, S. and Van der Veldt, W. (1986). Workshop: Vernieuwing m.b.v. Pluspunt/ Van verlevendiging naar vernieuwing (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 38-44). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Dekker, A. and Kapel, H. (1986). Nascholing en ondersteuning bij het invoeren van een realistische
    reken/wiskunde methode (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 74-84). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Dijkstra, A., Kolste, A. A. and Pap, W. (1986). Reken-wiskundeonderwijs in combinatieklassen (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 30-37). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Doesburg, K. and De Goor, T. (1986). Workshop: Diagnostiek in reken-/wiskundemethoden (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 45-52). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Doornbos, K. (1986). Toetsen, eindtermen en de kwaliteit van het onderwijs (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. p102- p111). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Duinkerken, G. and Sormani, H. (1986). Volwassenen leren anders rekenen (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 93-101). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Faes, W. and Oonk, W. (1986). Reken/wiskundemethoden in de opleiding (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 85-92). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Feijs, E. and De Moor, E. (1986). Meetkunde en nascholing (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 173-177). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Gravemeijer, K. and Van Galen, F. (1986). De betekenis van contexten (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 135-142). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Klep, J. (1986). Basisvaardigheden en computers (1) (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 152-158). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Muller, G. and Slettenhaar, D. (1986). Reken/wiskunde-software (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 159-166). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Treffers, A. (1986). Kenmerken van deelbaarheid – Kenmerken van onderwijs (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 67-73). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (1986). “zo rekent Nederland” halverwege (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 112-122). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van der Veldt, W. (1986). Perspectief voor innovatie (Nascholing vanuit toeschouwersdeskundigheid) (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 24-29). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Vedder, J. and Terlouw, P. (1986). Hoe het ‘verhoudingen’ vergaat (PDF). In Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. 167-172). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Verkerk, J. (1986). Perspectief, achter de klassedeur (PDF). In E. Feijs and E. De Moor (Eds.), Panama Cursusboek 4 nascholing een nood-zaak (pp. p9- p23). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.

Verwijzingen

ELWIeR en Ecent als één STEM