Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Panama Conferentiebundel 5 (1987)

Panama Cursusboek 5 – 1987
Thema: Innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs
Eindredactie: Ed de Moor
Uitgave: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Artikelen

  • Bokhove, J. (1987). Periodieke peiling van het rekenen (PDF) Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs, 5, 79-82. .
  • De Moor, E. (1987). Hoofdrekenen helpt (PDF). In Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs (pp. 55-59). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Doesburg, K. (1987). Verslag van ervaringen met methoden vanuit de praktijk van de onderwijsbegeleiding:
    een impressie van de Centrale Werkgroep Rekenen/Wiskunde (PDF). In Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs (pp. 26-33). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Feijs, E. (1987). Nascholingscursus hoofdrekenen (PDF). In Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs (pp. 45-50). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Goffree, F. and Sormani, H. (1987). Educatief ontwerpen voor rekengroepbegeleid(st)ers (PDF). In Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs (pp. 92-98). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Gravemeijer, K. (1987). Elementen van een vakspecifieke nascholingsdidactiek (PDF). In Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs (pp. 51-54). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Gravemeijer, K. (1987). Innoveren: inspireren en experimenten (PDF). In Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs (pp. 9-16). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Jacobs, C. (1987). Rekenen op de Pabo (PDF). In Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs (pp. 99-107). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Nelissen, J. (1987). Van individueel-mechanistisch naar interactief-realistisch reken-wiskundeonderwijs (PDF) Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs, 5, 34-44. .
  • Ter Heege, H. (1987). Rekenen/wiskunde en zorgverbreding (PDF). In Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs (pp. 60-67). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van den Berg, R. (1987). Begeleiding van de klassepraktijk is noodzakelijk (PDF). In Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs (pp. 21-25). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van den Berg, W. and Van Eerde, H. A. A. (1987). Diagnostische interactie: de leerkracht in actie (PDF). In Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs (pp. 68-74). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van der Blij, F. (1987). Hoe ver moet je komen? (PDF). In Panama Cursusboek 5 innovatie realistisch reken-wiskundeonderwijs (pp. 83-91). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.

Verwijzingen

ELWIeR en Ecent als één STEM