Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Panama Conferentiebundel 19 (2001)

Panama Cursusboek 19 – 2001
Thema: Uit de lengte of uit de breedte. De kwaliteit van het meetonderwijs
Eindredactie: Ronald Keijzer en Willem Uittenbogaard
Uitgave: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Artikelen

  • Bleijerveld, C. (2001). Meten in een natuurlijke omgeving (PDF). In Panama Cursusboek 19 Uit de lengte of uit de breedte – de kwaliteit van het meetonderwijs – (pp. 93-108). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Bokhove, J. and Eigenhuis, N. (2001). Meten in de methode ‘Rekenrijk’ (PDF). In Panama Cursusboek 19 Uit de lengte of uit de breedte – de kwaliteit van het meetonderwijs – (pp. 143-151). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • De Moor, E. and Menne, J. (2001). Meten naar menselijke maat (PDF). In Panama Cursusboek 19 Uit de lengte of uit de breedte – de kwaliteit van het meetonderwijs – (pp. 11-33). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Leenders, Y. and e.a. (2001). Hoeveel auto’s kunnen er op een brug voor hij doorzakt? (PDF). In Panama Cursusboek 19 Uit de lengte of uit de breedte – de kwaliteit van het meetonderwijs – (pp. 121-135). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Nührenbörger, M. (2001). Met stokjes meten, dat heb ik nog niet gehad (PDF). In Panama Cursusboek 19 Uit de lengte of uit de breedte – de kwaliteit van het meetonderwijs – (pp. 61-70). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Peter-Koop, A. (2001). Natuurlijke aanpakken voor het werken met grootheden1 (PDF). In Panama Cursusboek 19 Uit de lengte of uit de breedte – de kwaliteit van het meetonderwijs – (pp. 47-59). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Simon, M. A. (2001). De rol van de leerkracht in het bevorderen van begripsontwikkeling (PDF). In Panama Cursusboek 19 Uit de lengte of uit de breedte – de kwaliteit van het meetonderwijs – (pp. 83-93). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Ter Heege, H. (2001). Meten op de basisschool (PDF). In Panama Cursusboek 19 Uit de lengte of uit de breedte – de kwaliteit van het meetonderwijs – (pp. 35-45). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Torn, M. and e.a. (2001). ‘Meester, een vierkante millimeter is dat het omgekeerde van een vierkante kilometer?’ (PDF). In Panama Cursusboek 19 Uit de lengte of uit de breedte – de kwaliteit van het meetonderwijs – (pp. 108-120). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Van der Straaten, H. and Schuffelers, L. (2001). Meten met de nieuwe methode ‘Pluspunt’ (PDF). In Panama Cursusboek 19 Uit de lengte of uit de breedte – de kwaliteit van het meetonderwijs – (pp. 137-141). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Winnubst, J. H. W. (2001). ‘Talrijk’, een rijke leeromgeving voor meten en meetkunde (PDF). In Panama Cursusboek 19 Uit de lengte of uit de breedte – de kwaliteit van het meetonderwijs – (pp. 153-158). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Winnubst, J. H. W. (2001). Onderzoek naar de huidige stituatie inzake realistisch rekenonderwijs op basisscholen (PDF). In Panama Cursusboek 19 Uit de lengte of uit de breedte – de kwaliteit van het meetonderwijs – (pp. 71-82). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.

Verwijzingen

ELWIeR en Ecent als één STEM