Lerarenopleidingen Science en Wiskunde/Rekenen

Panama Conferentiebundel 16 (1998)

Panama Cursusboek 16 – 1998
Thema: Over rekenen gesproken. Taal in/en rekenen
Eindredactie: Nina Boswinkel en Maarten Dolk
Uitgave: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht

Artikelen

  • Biemond, H. (1998). Taal leren in de rekenles (PDF). In Panama Cursusboek 16 Over rekenen gesproken – taal in/en rekenen – (pp. 125-129). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • De Jong, R. (1998). Over rekenen gesproken – taal in/en rekenen (PDF). In Panama Cursusboek 16 Over rekenen gesproken – taal in/en rekenen – (pp. 131-147). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Gravemeijer, K. (1998). Symboliseren en modelleren als wiskundige activiteit (PDF). In Panama Cursusboek 16 Over rekenen gesproken – taal in/en rekenen – (pp. 35-51). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Kool, M. (1998). Zoals de ouden zongen (PDF). In Panama Cursusboek 16 Over rekenen gesproken – taal in/en rekenen – (pp. 53-71). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Menne, J. (1998). Met sprongen vooruit (PDF). In Panama Cursusboek 16 Over rekenen gesproken – taal in/en rekenen – (pp. 103-113). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Mooren, P. (1998). Het prentenboek als practicum – de verbeelding van prentenboeken bij het realistisch rekenonderwijs – (PDF). In Panama Cursusboek 16 Over rekenen gesproken – taal in/en rekenen – (pp. 73-102). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Nelissen, J. M. C. (1998). Taal en betekenis in het realistisch reken-wiskundeonderwijs (PDF). In Panama Cursusboek 16 Over rekenen gesproken – taal in/en rekenen – (pp. 11-33). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.
  • Verbeeck, K. (1998). Het is zo lang als het breed is1 (PDF). In Panama Cursusboek 16 Over rekenen gesproken – taal in/en rekenen – (pp. 115-123). Utrecht: SOL coproduktie met: OW & OC, RU Utrecht.

Verwijzingen

ELWIeR en Ecent als één STEM